niedziela, 29 grudnia 2013

Tess Gerritsen - Milcząca dziewczyna - Kolejne zagadki do rozwiązania.

Autor - Tess Gerritsen
Tytuł - Milcząca dziewczyna
Tytuł oryginału - The silent girl
Gatunek - Thriller medyczny
Stron - 432


Uwielbiam Gerritsen, a szczególnie serię o detektyw Isles i doktor Rizzoli. Tym razem udało mi się dorwać " Milczącą dziewczynę".
Za ulubionym autorem kryje się ktoś, kto idealnie trafia w twoje gusta, tak właśnie jest pomiędzy mną a Tess Gerritsen. Niemal każda jej książka trafia na u mnie na półkę z nazwą ulubione.
W Chinatown zostaje odkryte makabryczne zabójstwo młodej kobiety. Odcięta dłoń jak i prawie odrąbana głowa nie tylko przerażają ale i zastanawiają. Z rozwojem historii dowiadujemy się, że wszystkie wydarzenia nawiązują do masakry, która miała miejsce 19 lat wcześniej. Dochodzą do tego tajemnicze zniknięcia, mało tego, pojawia się również istota, szybka, zwinna która sprawia wrażenie jakiegoś nadprzyrodzonego wymysłu. I tutaj pojawia się duży znak zapytania, kim bądź czym jest ta człekokształtna istota? Zaczynamy więc snuć podejrzenia, a kiedy wydaje się nam, że jesteśmy niemal pewni swoich przypuszczeń, autorka znowu zaskakuje i podsuwa nam zupełnie kogoś innego.
Gerritsen zagłębia się w kulturę, sztuki walki oraz w legendy Chińskie, po których nie spodziewałam się że w ogóle mnie zainteresują, a jednak. Zdecydowanie jest to jedna z tych książek, przy których idzie zapomnieć o całym świecie. Trochę już poczytałam książek tej autorki, więc mogę z czystym sercem stwierdzić że ta zalicza się do jednej z najlepszych. Dobry kryminał nie cechuje się tylko ciekawym morderstwem i rozwiązaniem problemu tylko zadaje pytania, a co lepsze nie odpowiada na nie tylko wymaga od czytelnika własnego zaangażowania w sprawę.
Poleciłabym każdemu kogo nie rusza trochę krwi ( uwielbiam opisy "zabawy" z luminolem, odkrywa nie jedną tajemnice której nie widać na pierwszy rzut oka ) i lubi ciekawe zagadki.

Moja ocena : 9/10



4 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam tą autorkę. Odkryłam ją niedawno i jestem zachwycona jej książkami :-) Teraz czytam "Skalpel"!
    Pozdrawiam.
    P.s. "Milcząca dziewczyna" jej w moim spisie "Muszę przeczytać"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Skalpela" jeszcze nie czytałam, wszystko przede mną. :)

      Usuń
  2. Niedawno skończyłam ją czytać i też uważam, że jest to jedna z lepszych powieści Tess :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dobra, ale u mnie na czele jak na razie jest "Sobowtór". ;)

      Usuń