piątek, 31 stycznia 2014

Tess Gerritsen - Dawca

Autor : Tess Gerritsen
Tytuł: Dawca
Tytuł oryginału : Harvest
Stron : 400
Gatunek : Thriller medyczny

Ktoś kto czyta dość regularnie moje wpisy wie, że jestem wielką fanką Tess Gerritsen. Tym razem trafiłam dość nieświadomie nawet na książkę od której się wszystko zaczęło. Doktor Abby DiMateo jest pierwszą bohaterką, pierwszego  thrillera medycznego tej autorki.Przy przeczytaniu krótkiego opisu " Dawcy" wiedziałam, że koniecznie chcę ją przeczytać. Operacje, przeszczepy, medyczne zagadki to jest coś co mnie fascynuje.Sama jestem oczarowana i zdecydowanie również uzależniona od oglądania serialu " Grey's Anatomy - Chirurdzy", przez co nawet trochę porównywałam film do książki, ale szybko okazało się że tematyka zdecydowanie się różni ;)

Książka jest podzielona na dwie historie stosunkowo niezależne, które przeplatają się. Pierwsza z nich opowiada o rosyjskich chłopcach, który zostają wykupieni pod przykrywką wyciągnięcia ich z biedy i znalezienia nowych rodzin, przez co zostają przetransportowani statkiem do Ameryki. Niestety od początku wiemy, że żadna z tych rodzin nie istnieje. Druga dotyczy młodej Abby która odbywa staż w jednym ze szpitali. Jako jedna z lepszych ma uczestniczyć przy transplantacji serca do 17-letniego chłopaka, niestety z niewiadomych przyczyn serce zostaje przeznaczone dla innego biorcy którym jest kobieta zabezpieczona wpływowym mężem. Tutaj zaczynają pojawiać się pytania. Czy narząd można kupić? Również czy można ominąć kolejkę?

Wątek handlu narządami jest opisany w sposób bezpośredni, co moim zdaniem najlepiej przedstawia sytuacje.Autorka znakomicie wprowadza czytelnika w świat medycyny, realistyczne opisy tylko dodają wiarygodności a co najważniejsze książka wciąga od pierwszych stron. Tym którzy szukają mocnych wrażeń oraz dla osób którzy nie boją się lejącej krwi na pewno przypadnie do gustu " Dawca".
Moja ocena : 9/10


7 komentarzy:

  1. Czytałam i też bardzo mi się ta książka podobała! Trudno nie uwielbiać tej autorki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie każda jej książka trafia do moich ulubionych. :)

      Usuń
  2. Ta książka jest na mojej liście poszukiwanych! Ja również bardzo lubię twórczość Gerritsen. Właśnie skończyłam "Skalpel" :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gerritsen jest klasą sama w sobie. Ja właśnie skończyłam "Milczącą dziewczynę" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uuuwielbiam tę pisarkę. Przed "Skalpelem" polecam przeczytać "Chiruga", ale nie wiem czy nie masz go już za sobą. Tamta książka jest po prostu fenomenalna. A ja niedawno skończyłam "Klub Mefista" i już zabrałam się za szukanie "Mumii".

    OdpowiedzUsuń